Consultațiile ORL: când trebuie făcută prima programare?

Ce presupune un control ORL? Când este cel mai bun moment pentru a obține o consultație?

ORL, sau otorinolaringologia, este o ramură medicală care se ocupă cu prevenirea, diagnosticarea și tratarea bolilor și afecțiunile urechilor, nasului, sinusurilor, gâtului și căilor respiratorii.

Cel mai bun moment pentru a obține o consultație ORL este atunci când observați pentru prima dată simptome care ar putea fi cauzate de o afecțiune ORL. Ca în orice altă situație ce ține de sănătate, este recomandat ca prima vizită la specialiștii ORL să fie făcută de la apariția primelor semne sau, ca un mod de precauție, sunt recomandate analize medicale pentru prevenirea și tratarea afecțiunilor.

O consultație ORL poate fi efectuată într-o singură programare ce durează, de obicei, între 40 și 60 de minute, în funcție de cazul fiecărui pacient în parte.

Prevenirea afecțiunilor nazale

Infecțiile nazale sunt adesea cauzate de bacterii, viruși și ciuperci. Aceste infecții pot duce la consecințe grave, cum ar fi sinuzita cronică, dureri faciale sau chiar pierderea auzului.

Cea mai bună modalitate de a preveni apariția acestor afecțiuni este de a evita zonele toxice, cu praf sau fumatul. Există și alte modalități de a preveni aceste afecțiuni, cum ar fi purtarea unei măști care filtrează particulele din aer sau evitarea contactului cu persoanele care au simptome de răceală sau gripă.

Pentru cei care sunt alergici la polen sau la alte substanțe care pot provoca infecții nazale, ar trebui evitată expunerea la factori potențial alergeni.

Prevenirea afecțiunilor la nivelul urechilor

Infecțiile urechii sunt una dintre cele mai frecvente probleme medicale la copii. Ele pot provoca disconfort și chiar pierderea auzului temporar sau definitiv, dar pot fi și un semn al unei probleme mai mari, cum ar fi infecția sinusurilor.

Încercarea de a evita sunetele extrem de puternice, răceala, umiditatea, fumul de țigară și alți factori de mediu care pot dăuna auzului reprezintă primii pași pentru prevenirea infecțiilor urechii. De asemenea, este important să nu folosiți la comun cu alte persoane dispozitivele de igienizare a urechii.

Prevenirea afecțiunilor de la nivelul gâtului

Pentru prevenția afecțiunilor la nivelul gâtului, cel mai corect sfat ar fi să evitați excesul de băuturi carbogazoase, alcool și tutun. De asemenea, este recomandat consumul de alimente și băuturi foarte reci sau fierbinți pentru că acestea pot cauza inflamații la nivelul gâtului.

Într-adevăr, pe lângă toate aceste afecțiuni ce pot fi prevenite printr-un stil de viață responsabil și sănătos, există și afecțiuni cu care ne naștem, ce necesită intervenția medicilor de specialitate. De exemplu, deviația de sept poate fi o problemă cu care ne naștem, care să provoace dificultăți respiratorii. Astfel de afecțiuni se tratează, de obicei, pe cale chirurgicală.